Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Ministeerium: teatrite riigitoetus kulub kunstiliselt kaalukamale loometööle

Tõnu Lensment FOTO: Elmo Riig / Sakala

Eesti Teatri Agentuuri avaldatud statistika järgi olid mullu kõige enam külastatud etendused muusikalid ja lastelavastused. Kultuuriministeeriumi teatrinõunik Tõnu Lensment rääkis, et riigitoetuse abil tegeletakse eelkõige kunstiliselt kaalukama loometööga.

Kõige populaarsem etendus oli 2010. aastal Vanemuises etendunud muusikal «Evita», järgnesid Nukuteatri «High School Musical», «12 kinki jõuluvanale», Vanemuise «Nukitsamees», «Helisev muusika» ja «Detektiiv Lotte». Seega ilutsesid eesotsas muusikalid ja lasteetendused.

Mullu maksis riik etenduse kohta toetust näiteks Estoniale 387 000 krooni, Vanemuisele 151 000 krooni ning Eesti Draamateatrile 88 000 krooni. Summad võivad tunduda suured, kuid tegelikult jääb neist väheks, mistõttu toovad teatrid meeleldi lavale mujalgi maailmas populaarseid muusikale ja lastelavastusi.

«Kui küsimus on, kas riigi toel peaks tehtama pigem süvakunsti kui meelalahutust, on küsimus igati asjakohane. Kindlasti ei tohiks üks suundumus teist välistada, tahaplaanile suruda,» rääkis Lensment. «Mõistetav on see, ja seda seisukohta jagavad ka riiklike teatrite juhid, et riigitoetuse abil tegeletakse ikkagi eelkõige kunstiliselt kaalukama loometööga.»

Ta lisas, et nii see ka on, kui teatrite repertuaari lähemalt uurida.

«Kultuuriministeerium repertuaari koostamisse mõistagi ei sekku, teatrid valivad mängitavad etendused ise,» lausus Lensement. «Aeg-ajalt peame vaid meelde tuletama, et tehtaks teatrit ka lastele.»

Lensent rääkis, et muusikale tehakse valdavalt kahel põhjusel: esiteks, et tõsta suurema publikuhuviga tükkide abil teatri omatulusid ja teiseks, et pakkuda vaatajatele ning teatri loomingulisele kollektiivile mitmekülgsust.

Tagasi üles
Back