Eespool, kus Susi korraks enda nimel Ahi teksti kohta paar hinnangulist avaldust teeb, hakkas analüüs minu silmis elama, muutus tuimast õpikulikust tehnilisest kirjeldusest subjektiivse lugemismulje vahendamiseks. Ühtlasi pidin kurbusega tõdema, et seda oodatud õiget printsi temast sellele tekstile (ning vist laiemalt tervele Ahi kogule) siiski ei ole. Susi tunnistab, et teatud sõnad „solgivad lugemismõnu“ ning mõjuvad „monstrumitena“. Mis tähendab, et ka tema kukkus „keskealiste meeste“ klubisse, kuna iriseb samade asjade üle.
Ülejäänud neljast näib teda eristavat üksnes erinev nõudlikkuse aste (mis võib tuleneda mitte niivõrd maitsemeele tuimusest, vaid üldinimlikust heasoovlikkusest). Sel puhul võib teda ilma igasuguse irooniata kadestada ja õnnitleda. Sest vähenõudlikkus on elus kindlasti praktilisest seisukohast mitte puudus, vaid voorus. Iseäranis sotsiaalsetes situatsioonides, iseäranis loomeinimeste seltskonnas.
Mina kuulun kahjuks nende kitsarinnaliste pedantide hulka, kelle jaoks seisneb luuleteksti väärtus eelkõige detailides – sõnade semantilises ja süntaktilises peenhäälestuses. Vanasõna staatuses väide, et iga kett on nii tugev kui tema kõige nõrgem lüli, kehtib minu jaoks ka värsside puhul. Aga ma teadvustan, mõistan ning aktsepteerin ka leplikumaid lugemisstrateegiaid. Ühte neist – mida näib viljelevat ka Susi – sobib ideaalselt illustreerima stseen Oskar Lutsu näidendist „Kapsapea“, kus leiab kastruli teemal aset umbes selline dialoog (tsiteerin mälu järgi): „Sellel on ju suured augud sees!?“ – „Aga augu kõrvalt on ju terve!“. Mida teha aukliku kastruliga? Mida teha „aukliku“ luuletusega?
Mis tõstatab taas kord „vana hea“ küsimuse: kas hindame kunstiteose puhul taotlusi ja püüdlusi või tulemusi? Mina olen seda meelt, et intentsioonis, meetodis vms – võimaldagu need kuitahes pikki (pseudo)teaduslikke analüüse ja interpretatsioone – võib peituda teose moraalne, ajalooline, ideoloogiline jms väärtus, aga mitte esteetiline väärtus.
Luuleteksti väärtus ei saa seisneda tema alverlikkuses, lüürilisuses või auhinnatuses (nagu on seni Eda Ahi viimase kogu puhul püütud selgeks teha) ega ka mitte kanoniseerituses (sorri, kirjandusõpikute ja antoloogiate koostajad!), see saab seisneda üksnes lugemiselamuses, mis on alati isiklik, ajalik ning totaalselt subjektiivne.