Eesti dokfilm Venemaast tunnistati Itaalias parimaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Trieste filmifestivali kodulehekülje frgament.
Trieste filmifestivali kodulehekülje frgament. Foto: AFP / Scanpix

Itaalias Triestes toimunud filmifestivalil tunnistati parimaks dokumentaalfilmiks Eesti-Soome ühistööna valminud «Revolutsioon, mida ei tulnud», mis vaatleb Venemaa presidendi valimistele eelnevat aega.


«Film näitab Venemaa reaalsust, mida ametlikus meedias ei kajastata. Uus lähenemine, mis kirjeldab poliitikat nii, et see mõjutab igaühe elu,» põhjendas Trieste filmifestivali žürii põhjendas Eesti filmi valimist parimaks dokfilmiks ning Alpe Adria Cinema auhinna saamist, teatas Eesti filmisihtasutus.

Dokumentaalfilm «Revolutsioon, mida ei tulnud», vaatleb Venemaa presidendivalimistele eelnevat kirglikku aastat poliitilise opositsiooni võitluse kaudu, mille taustal on hargnemas ka isiklik peredraama.

Filmi režissöör on Aljona Polunina, kellele kokkupuude Vene poliitiliste radikaalidega ei olnud esmakordne kogemus. Moskvas kõrgematel režiikursustel õppides tegi ta oma diplomifilmina lühidokumentaali, festivalidel auhinnatud, «Jaa, surm» (Da, Smert).

Film rääkis punk-partisanilikust elust natsionaal-bolševike punkris aastal 2003, kui partei polnud veel ametlikult keelatud. Aljona saavutas oma peategelaste usalduse, mistõttu teda lasti sellegi filmi tegemise ajal ligi kulissidetagusele parteielule.

Filmi toojad on Kuukulgur Film ja Matila Röhr Productions Soomest ning produtsendid on Jaak Kilmi ja Ilkka Matila.

Trieste filmifestivali parimaks mängufilmiks tunnistati saksa režissööri Andreas Dreseni film «Wolke 9». Parima lühifilmi auhinna sai Edward Feldmani film «A Day's Work».

Tagasi üles