Raamatupoed on pidanud oma ärimudelit muutma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Raul Sulbi
Copy
Apollo raamatupood.
Apollo raamatupood. Foto: Tairo Lutter / SL Õhtuleht

Viimastel aastatel raskeid aegu üle elanud raamatupoodidel läheb järjest paremini, põhjuseid ei tule otsida mitte ainult huvist raamatute vastu, vaid ka kaupluste muutunud majandusmudelitest.

Moodne raamatukaubandusmudel on enamasti selline, et lisaks traditsioonilisele paberraamatule müüakse poes ka paljusid muid asju, millest mõned puutuvad raamatutesse ainult kaudselt või üldse mitte, Rahva Raamatu turundusjuhi Anu Vagensteini sõnul on nende põhiline eesmärk ikkagi raamat ja nii see ka jääb, vahendas ERR Uudised «Aktuaalset kaamerat».

«Kõik see, mis meil muidugi ka kõrval on - muusika, film, mängud, kontori- ja koolikaubad - on toetav, aga me oleme raamatukauplus, me põhirõhu paneme sellele,» lausus Vagenstein.

Kasvavatest müüginumbritest kasvõi võrreldes eelmise aastaga räägib ka Eesti raamatukaubanduse teine gigant Apollo, raamatut peavad jätkuvalt esmatähtsaks nemadki, kuid leiavad, et ainult sellest ei piisa.

«Raamat on ka Apollo poodides endiselt põhifookuses, see on kaks kolmandikku meie käibest ja osakaalust ka poodides ning see ilmselt ei muutu, aga tõepoolest, me pakume väga laias valikus ka muid täiendtooteid raamatule ja ma arvan, et see on see, mida kliendid tänasel hetkel vajavad ja me tuleme klientide soovidele vastu,» rääkis Apollo müügijuht Eha Pank.

Tagasi üles