Toomas Edur: Teater on inimestele, mitte «professoritele»!

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toomas Edur.
Toomas Edur. Foto: Tairo Lutter / Postimees

Eesti ballett tähistab tänavu 100. sünnipäeva. Juubeli puhul on õige aeg anda sõna Eesti balleti praegusele suunajale, Eesti Rahvusballeti kunstilisele juhile Toomas Edurile. Seda enam, et pareerimist vajaks nii mõnigi meediaväljaannetes lendu lastud nool. 20. märtsi Postimehes ilmus Kadi Herküli hävitava hinnanguga arvustus Eduri uuele balletile «Katariina I», 29. märtsi Postimehes trükitud intervjuus Triinu Upkinile avaldas Eduri loominguliste tegemiste kohta kriitilisi seisukohti Eesti balleti grand old lady Mai Murdmaa.

Te olite maailmakuulus esisolist, kelle ees olid valla kõik lavad, kui 2009. aastal Estoniasse balletti juhtima tulite. Kui palju vastas teie ootustele see, mille eest leidsite?

Teadsin alati, et tahan tagasi Eestisse tulla. Ma ei valmistanud ennast spetsiaalselt ette, aga mõtlesin küll, et kunagi sooviksin võib-olla direktor olla. Teiste tulevaste kunstiliste juhtidega kohtumistelt (ühenduses Future Artistic Leaders) sain teada väga tähtsa asja: balletijuhiks ei saagi õppida. See avastus tekitas kohe kergendustunde.

Tagasi üles