Näituse pealkiri «KAHN. Saarlane» viitab kuraatori, kunstiteadlase Heie Treieri sõnul vähemalt kolmel viisil arhitekti seotusele saarega: konkreetselt (arhitekt oli saaremaalane), üldistatult (saar kui meeleseisund) ja filosoofiliselt (eraldatus, sõltumatus, vabadus liikuda mistahes ilmakaarde).
Tellijale
Saarlasest maailmanime jälgedes
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Omanäolise visionääri, vormi- ja valgusemeistri Louis Kahni looming on paljude Eesti arhitektide kujunemist mõjutanud. Ehedate materjalide – tellise, betooni ja puidu – eelistajana tuntud autori Yale’i ülikooli kunstigalerii (1951–1954), Jonas Salki instituut Californias (1959–1966) Dhaka Rahvusassamblee Bangladeshis (1962–1974), Phillips Exeteri akadeemiline raamatukogu (1965–1972), Kimbelli kunstimuuseum Texases (1967–1972), Franklin D. Roosevelti memoriaal (1972–1974, teostatud 2012) jpt hooned on arhitektuuri ajalukku kirjutatud suurte tähtedega.