Saarlasest maailmanime jälgedes

Tiina Kolk
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Louis Kahn. Bryn Mawri tütarlaste ühiselamu (1960-1965). Nurgatorniga vaade. Bryn Mawr, Pennsylvania, U.S.A. Foto 2016.
Louis Kahn. Bryn Mawri tütarlaste ühiselamu (1960-1965). Nurgatorniga vaade. Bryn Mawr, Pennsylvania, U.S.A. Foto 2016. Foto: Arne Maasik

Näituse pealkiri «KAHN. Saarlane» viitab kuraatori, kunstiteadlase Heie Treieri sõnul vähemalt kolmel viisil arhitekti seotusele saarega: konkreetselt (arhitekt oli saaremaalane), üldistatult (saar kui meeleseisund) ja filosoofiliselt (eraldatus, sõltumatus, vabadus liikuda mistahes ilmakaarde).

Omanäolise visionääri, vormi- ja valgusemeistri Louis Kahni looming on paljude Eesti arhitektide kujunemist mõjutanud. Ehedate materjalide – tellise, betooni ja puidu – eelistajana tuntud autori Yale’i ülikooli kunstigalerii (1951–1954), Jonas Salki instituut Californias (1959–1966) Dhaka Rahvusassamblee Bangladeshis (1962–1974), Phillips Exeteri akadeemiline raamatukogu (1965–1972), Kimbelli kunstimuuseum Texases (1967–1972), Franklin D. Roosevelti memoriaal (1972–1974, teostatud 2012) jpt hooned on arhitektuuri ajalukku kirjutatud suurte tähtedega.

Valged laigud eluloos

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles