Brasiilia päike João Bosco põhjamaise publiku ees

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Brasiilia laulja, kitarrist ja helilooja  João Bosco jüripäeval Tallinnas.
Brasiilia laulja, kitarrist ja helilooja João Bosco jüripäeval Tallinnas. Foto: Peeter Langovits

João Bosco kuulub oma stiili ja muusikaliste eelistustega samasse seltskonda, kuhu festivalil juba varem käinud nimekad brasiilia lauljatarid Leny Andrade ja Joyce.





Selline segu sambast, bossanovast ja džässist sai esimesed tunnusjooned üle poole sajandi tagasi, mil Laurindo Almeida, Stan Getzi, Antonio Carlos Jobimi ja João Gilberto mahe muusika terve maailma (sealhulgas varsti ka Eesti) vallutas, kuid kõlab värskelt ka täna, sobides kõige paremini just džässifestivalile.

Laulja, kitarrist ja helilooja Bosco esines Vene kultuurikeskuses tõelise unistuste bändiga, mille liikmed esindavad brasiilia muusika absoluutset eliiti.

Kontserdi tipphetked olidki need, mil viisik täispööretel kaasakiskuvat samba-džässi kruvis.
Nelson Faria, ansambli kõige džässilikuma käekirjaga liige, lennutas vaimustavaid kitarriliine, bassist Ney Conceição hiilgas täpse ansamblimängu ja soolodega ning trummar Kiko Freitas fantaasiarikka rütmikaga. Brasiilia muusika tõeline kroon on aga löökpillimäng ning perkussionist Armando Marçal tõestas, et on oma kuulsat nime väärt.

João Bosco, kes on ka tõhus kitarrist, esines kontserdi keskel soolonumbritega, mille seas oli ka kimp Antonio Carlos Jobimi klassikuid. Kuigi neis, vaid kitarri saatel esitatud palades oli oma kammerlik võlu, tahtnuks rohkem nautida täiskoosseisu harvaesinevat keemiat.

Veidi häiris kontserdil valitsenud leigevõitu atmosfäär, mis kuidagi brasiilia muusikaga kokku ei passi. Artist võib ju öelda, et ei suutnud põhjamaist publikut lõunamaisesse palavikku nakatada, kuid sellistel puhkudel on võti siiski eelkõige esineja käes.

Muusikaliselt väga nauditaval kontserdil oli liiga palju pingelangusmomente, mis kahjustas pisut muljet terviklikust, vangistavast etendusest, mida üks korralik kontsert ju tegelikult olema peab.

Supernäite sellest, kuidas publikut pooleteise tunni vältel peopesal hoida, pakkus juba paar tundi hiljem samas saalis esinenud portugali fadista Ana Moura.

Jazzkaar
João Bosco Quintet
(Brasiilia)
23. aprillil Vene kultuurikeskuses
Joosep Sang
muusikakriitik

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles