PÖFFi arvustus. Kolm! Seitse! Äss!

Kristiina Davidjants
, filmikriitik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«Padaemand».
«Padaemand». Foto: Kaader filmist

Neile, kes «Padaemanda» süžeega tuttavad on - olgu tegemist siis Aleksander Puškini jutustuse või Pjotr Tšaikovski ooperiga -, Pavel Lungini samanimeline film vaevalt et palju üllatusi pakub.

Teisalt on tegemist suurejoonelise ja vaimuka interpreteeringuga, kus kohustuslikuks kirjanduseks muutunud lugu tänasesse päeva on toodud. Mainekas Vene režissöör on võtnud teada-tuntud loo ning teinud sellest enda sõnul müstilise trilleri Tšaikovski muusikaga.

XXI sajand, Moskva. Andrei (Ivan Jankovski) on väga andekas, kuid ebaõnnest kantud noor ooperiteatri näitleja, kes tahab väga kehastada «Padaemanda» lavastuses traagilise saatusega mängurit Hermanni. Töö lavastajaks on kuulus ooperidiiva Sophia Meyer (Ksenia Rappaport). Kõnealune daam on andekas, kuid võlgades siplev kunstnikuhing. Andrei on tema hurmamiseks valmis kõigeks, sealhulgas ka Sophia õetütre ja enda südamedaami Lisa (Maria Kurdenevitš) hülgamiseks. Eesmärgi nimel otsustab noormees Puškini loodud noore antikangelase rolli kogu naha ja karvadega omaks võtta. Hermanni mantrast «Kolm! Seitse! Äss!» saab temagi deviis.

«Padaemandat» on ekraniseeritud ühel või teisel moel üle kahekümne korra. Milline on siis praeguse aja «Padaemand»? Lungini loodud maailm on korraga nii kiiskav kui sünge, siin saab nalja ja on kõhedust tekitavaid noote. Ka on ta ise rõhutanud, et Puškini-Tšaikovski noored kangelased on väga tänapäevased tegelased, sest noori ja näljaseid inimtüüpe, kes tühjade taskutega kiiskavate kaupluseakende taga pikalt seisavad, on jätkunud ajast aega. 

Värvika rolli teeb mängupõrgu peremeest Olegi kehastav vene-iisraeli näitleja Igor Mirkurbanov. Ivan Jankovskit ootab ees ilmselt suur tulevik, sest kuigi tema rollisoovitus pole ehk päris veatu, on ta ilmselgelt pärinud vähemalt mingil määral oma vanaisa, meie hulgast lahkunud Oleg Jankovski sarmi.

See, et peaosalistest daamid tasemel on, on endastmõistetav. Kui midagi filmi juures häirib, siis teatav konstrueeritus, mis on aga ilmselt taolise töö - klassikalise loo tänapäevastamine – puhul tihtilugu pea vältimatu.

18. novembril Tallinnas ja 19. novembril Tartus

PÕHIVÕISTLUSKAVA

«Padaemand»

Režissöör Pavel Lungin

Venemaa

4/5

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles