Modigliani koos kaasteelistega

Tiina Kolk
, kultuuriajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Amedeo Modigliani «Lebab alasti, juuksed lahti» (1917).
Amedeo Modigliani «Lebab alasti, juuksed lahti» (1917). Foto: Osaka Kaasaegse Kunsti Muuseum

Seni Põhjamaades toimunud suurimal Modigliani näitusel esitletakse 83 maali, skulptuuri ja joonistust. Väga huvitavalt koostatud ja kujundatud näitus tutvustab isikupärase, tugevalt stiliseeritud vormikeelega klassiku loometeed ja elukäiku ning annab kõneka pildi 20. sajandi alguskümnendite kunstielust Pariisis, esitledes ka klassiku kunstnikest sõprade, näiteks Pablo Picasso, Constantin Brâncusi jt teoseid.

Näituse peakuraator Sophie Lévy on oma meeskonnaga teinud väga põhjaliku uurimistöö ja nad on valinud näitusele teoseid peale Prantsuse muuseumide ka Hollandi, Suurbritannia, Iisraeli, Jaapani, Rootsi, Taani ja USA mäluasutustest ning erakogudest. Näituse nimipilt ehk «Lebab alasti, juuksed lahti» (1917) kuulub Osaka moodsa kunsti muuseumile. Soomlased on väga uhked Ateneumi kunstimuuseumi kogude ainukese Modigliani teose «Kunstnik Léopold Survage’i portree» (1918) üle.

Üllatavalt kerge on nii mahukat väljapanekut jälgida, sest igale teemale (kunstniku eluetapile) on pühendatud eraldi osa, milles eksponeeritud taieseid, fotosid ja ajastut avavad napid, ent paeluvad seinatekstid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles