Birgitta Festival toob kuulajateni maailma muusikateatri paremiku

Kirke Ert
, kultuuriajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Risto Joost.
Risto Joost. Foto: Mihkel Maripuu

2017. aasta Birgitta Festival toob kuulajateni maailma muusikateatri paremiku Verdi «Taviatast» ja Puccini «Toscast» Haydni «Aastaaegadeni». Koos pere pisematega saab kaasa elada Karlssoni ja Väikevenna lõbusatele seiklustele ning festivali lõpetab Mussorgski ja Raveli loomingul põhinev lummav balletilavastus koondpealkirjaga «Bolero».  

2017. aasta Birgitta Festival on esimene, mille kava on koostanud Tallinna Filharmoonia ja Birgitta Festivali kunstilise juhina Eesti noorema põlve üks tunnustatumaid dirigente ja interpreete Risto Joost.

Joosti sõnul on festivali eesmärgiks algusest peale tuua publikuni võimalikult mitmekesine läbilõige maailma muusikatetrist. «Festivali valikus on olnud nii ooper, ballett, vokaalsümfooniline muusika, kui ka džäss, lastelavastused ja palju muud,» ütles Joost.

«Üheks meie oluliseks eesmärgiks on olnud tuua lavale ka festivali omaproduktsioon. See on traditsioon, mida kavatseme kindlasti jätkata ning tuleval aastal ootabki publikut kahel õhtul spetsiaalselt Pirita kloostri müüride vahele seatud vaatemänguline lavastus Joseph Haydni imepärasest suurvormist «Aastaajad»,» lisas ta.

Birgitta Festivali idee algataja ja kunstiline juht oli kuni oma lahkumiseni 2016. aastal maestro Eri Klas, kelle eestvedamisel on Birgitta Festivalist saanud viimase 12 aasta jooksul Balti- ja Põhjamaade muusikateatrite üks esindusfestivale, mis on läbi ajaloo pakkunud publikule ainulaadseid muusikaelamusi ning kinnistanud end Eesti muusikaelu ühe absoluutse tippsündmusena. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles