Vastandite vampiirlik embus
Tommy Cashi ja Rick Owensi näituse arvustus!

Tommy Cash ja Rick Owens oma ühisnäituse "Süütud ja neetud" avamisel.

FOTO: Konstantin Sednev

Võib muidugi öelda, et Tommy Cashi ja Rick Owensi ühisnäituse nimi «Süütud ja neetud» on lihtsalt riimuv sõnakõlks ja slogan. Võib samas ka ära tunda, kuidas siia on siiski peidetud veel midagi. Nimelt kõneldakse meile justkui muinaslugu kahest äärmusest, mis teineteisega lõikudes tõusevad kõrgemale keskmisest, tavalisest ja argisest.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

See on eriti popkultuuris levinud lugu, trotslikult korduv arhetüüp. Ühelt poolt astub meie ette brutaalne, füüsiline, toorelt ekstaatiline ja proletaarne impulss. Teisalt näitab end aristokraatlik alge: kalkuleeritud, jahe ja distantseeritud.

Tommy Cash on neist esimene ja Rick Owens teine. Nad on mõlemad sündinud 18. novembril, aga 30-aastase vahega. Cash on Eesti nn post-soviet-räppar, kelle taust asub tema enese sõnul kusagil Kopli liinide tumedamates allhoovustes. Owens on katoliikliku kasvatuse saanud ameeriklane, kes on jõudnud Californiast Pariisi kaudu rahvusvahelisse moeeliiti. Biograafilisest korrektsusest samas ei piisa. Mõlemad on midagi veel ja sellel näitusel Kumu viiendal korrusel aetakse mingeid muid asju. Mõneti koos, mõneti mitte. See nõuaks selgitust.

Tagasi üles