Perekond Pärna film tõi Eestile esimese koduvõidu

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Võidufilm: Olga ja Priit Pärna «Elu ilma Gabriella Ferrita».

FOTO: Kaader filmist

Kõlab uskumatult, aga – esimest korda PÖFFi animafilmide festivali Animated Dreams 10-aastase ajaloo jooksul osutus võistlusprogrammi parimaks Eesti film, Olga ja Priit Pärna «Elu ilma Gabriella Ferrita».


Kolmeliikmeline žürii, kuhu kuulusid Otto Alder, John Dilworth ja Ülo Pikkov, oli otsust langetades suhteliselt üksmeelne. «See on kunstiliselt kõrgel tasemel ja hingematvalt jutustatud lugu, mis avab kõige paremini ka animatsiooni enda olemust,» võttis žürii hinnangu kokku Pikkov.



Koos grand prix'ga sai «Elu ilma Gabriella Ferrita» kui parim Eesti film ka õiguse Põhjamaade ja Balti riikide animafilmide festivalide ühise auhinna ANOBA (Award of Nordic and Baltic Animation Festivals) nominatsioonile.



Tegu on nimeka preemiaga, mida annavad välja kaheksa selle regiooni festivali: Animated Dreams, Animatricks (Soome), Cosmic Zoom (Taani), Tindirindis (Leedu), Forum of International Animation (Rootsi) ning Odense (Taani), Fredrikstadi (Norra) ja Eksjö (Rootsi) festival.



Ainsa Eesti filmina on ANOBA võitnud Mati Küti «Une Instituut».



Oktoobris esilinastunud «Elu ilma Gabriella Ferrita» tiirleb praegu rahvusvahelistel festivalidel. Enne Animated Dreamsi oli seda juba pärjanud grand prix’ga Utrechti festival. Tallinnas Hellemani tornis on kuni PÖFFi lõpuni avatud ka näitus, mis tutvustab filmi valmimisega seotud materjale – originaaljoonistusi, eskiise ja filmikaadrite suurendusi.



Teistest Animated Dreamsi auhindadest võitis parima loo preemia poolaka Wiola Sowa «Refräänid» ja parima disaini preemia itaallase Blu «Muto». Parima huumori eriauhinna pälvis inglise kollektiiv Smith & Foulkes filmi «Siit saab üles» eest, parima koguperefilmi eriauhinna iraanlane Maryam Kashkoolinia filmi «Meie kodus» eest ja parima armastusfilmi eriauhinna austraallane Dennis Tupicoffi filmi «Kettsaag» eest.



Ülo Pikkov nimetas võistlusprogrammi taset tugevaks. «Huvitav on see, et animatsioon on jälle klassikalisemaks muutumas, nii tehnika kui lugude jutustamise poolest,» tunnistas ta.

Tagasi üles