Creative Narva finaal toob lavale uhiuued Eesti moekollektsioonid

Kultuuritoimetus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jaanuaris jõuab lõpule moekonkurss Creative Narva, mille tulemusena toovad oma loomingu lavalaudadele 19 uut moekaubamärki.
Jaanuaris jõuab lõpule moekonkurss Creative Narva, mille tulemusena toovad oma loomingu lavalaudadele 19 uut moekaubamärki. Foto: Plakat

Jaanuaris jõuab lõpule moekonkurss Creative Narva, mille tulemusena toovad oma loomingu lavalaudadele 19 uut moekaubamärki. Eesti moekollektsioonidega saab tutvuda 13. jaanuaril 2019 algusega kell 14 Narva Vaba Laval toimuval moeetendusel.

Kolme kuu jooksul osalesid meeskonnad moevaldkonna seminaridel, kus Eesti ja UK moepraktikud tutvustasid kollektsiooni loomise aluseid, stilistika põhitõdesid, moetrende ja seda, kuidas töötab meedia. Paralleelselt toimusid mentorsessioonid, kus kogenud ja tunnustatud moedisainerite Karl Kristian Steinbergi ja Ülle Pohjanheimo juhendamisel tegid meeskonnad tööd oma loodavate kollektsioonidega.

«Üks asi on panna oma ideed paberile, hoopis teine asi on need visandid reaalseteks riideesemeteks vormida. Lisaks peavad need head välja nägema ja olema kandjale mugavad. See on paras väljakutse,» ütles Creative Narva konkursi mentor Ülle Pohjanheimo. «Tahtsin konkursil osalenud meeskondasid õpetada võimalikke vigu märkama ja ennetama.  Näiteks kui kergesti võib väga hea idee ära rikkuda vale materjali valikuga või kui olulised on kollektsiooni juures pisidetailid. Need on asjad, mis teevad kollektsioonist terviku.»

«Konkursi esimene hooaeg tõestas, et Ida-Virumaal on hulgaliselt moehuvilisi ning valmidus teha koostööd nii Eesti spetsialistidega kui ka rahvusvaheliselt. Oleme tänulikud Karl Kristian Steinbergile Creative Narva algatuse eest, sest see toob Narva taas Eesti moetööstuse kaardile ja loob tingimused rahvusvaheliste konkurentsieeliste loomiseks,» kommenteeris konkursi tulemusi projektijuht ja ajakirja Jana peatoimetaja Darja Saar.

Kokku esitati Creative Narva konkursile 100 osavõtutaotlust Eestist, Lätist ja Venemaalt. Igasse meeskonda kuulub disainer, stilist, õmbleja ja fotograaf. Konkursi loovülesanne oli «I AM REAL», mis kutsus üles looma kollektsioonidega mitte vaid identiteeti, vaid ka keskkonda, millesse esemed luuakse ning kuidas neid kantakse ja esitatakse.  Mentoritena osalesid projektis moeloojad Karl Kristian Steinberg ja Ülle Pohjanheimo, moeajakirjanik Alice Lefonce ja stilist Peter Aluuan.

Konkurss-programmi võitjameeskond valitakse välja 13. jaanuaril toimuval moe-show'l. Peaauhinnaks on reis moepealinna Milanosse.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles